Plaça de la Vila 1, Cocentaina 03820, Alacant

96 559 00 51

castellano

Cursos

Cursos

 

SENT-ME COCENTAINA 2024
Ignacio García-Vidal, director artístic
7 – 11 de juliol 2025

 

-PROPOSTA EDUCATIVA

1. SENT-MET. Música i Moviment (a partir de 4 anys).

2. Cursos d’especialització instrumental: violí, viola, violoncel, contrabaix, flauta i clarinet (a partir de 10 anys, Grau Elemental i Grau Professional).

3. Formació complementària: preparació i estiraments, improvisació, educació postural, tonificació, relaxació en escena.

4. Formació Orquestral.

5. Grups de Música de Cambra.

6. Trobada pre-concert.

7. Assistència a concerts.

 

-PRESENTACIÓ

Què és SENT-ME COCENTAINA 2025?

El terme SENT-ME té en valencià dos significats: escolta'm (oïda) i sent-me (cor). El SENT-ME és un Simposi-Encontre de Noves Tendències en Música i Educació, és a dir, un espai de trobada entre professionals de la música d'altíssima qualificació i estudiants inquiets per obtindre una formació no sols musical, sinó també humana.

El SENT-ME, en la seua doble demanda, reclama que el músic del segle XXI ha de ser un ésser humà integral, sensible a la realitat que l’envolta i educat no sols en la tècnica instrumental, sinó també en el seu perfil més humà.

El SENT-ME, a més d’un curs d’instrument, música de cambra i orquestra, és un fòrum de debat i de trobada amb persones de referència en música i educació, un lloc de reflexió sobre el paper que ocupa el músic en el segle XXI i un festival de música amb concerts i activitats.

La creació de l’Orquestra Simfònica del SENT-ME, que treballarà durant els dies de la trobada, simbolitza l’objectiu principal d’aquest: sentir-se i escoltar-se els uns als altres.

 

A qui va dirigit el SENT-ME

El SENT-ME COCENTAINA 2025 va dirigit a tots els estudiants de flauta, clarinet, violí, viola, violoncel i contrabaix del món. També a xiquets i xiquetes en el SENT-MET. No s’exigiran proves d’accés ni de nivell: tothom té dret a aprendre. Seran els mateixos professors qui organitzaran les classes de la manera més coherent perquè tots els alumnes reben la seua formació. Encara que l’edat mínima recomanada dels alumnes és de 9/10 anys, es podran estudiar casos particulars d’alumnes més joves. Les matrícules s’atendran per ordre d’arribada, i s’oferirà la possibilitat de participar com a alumne oient una vegada s’hagen completat les places com a actiu.

Cada nit el SENT-ME oferirà diversos concerts i actuacions, en què participaran grups de cambra, solistes, artistes convidats, orquestres, professors i alumnes. Perquè el SENT-ME COCENTAINA reivindica en aquesta 11a edició la seua essència de trobada, el seu valor educatiu i divulgatiu, i la seua vocació de fer arribar la música clàssica a tots els públics en formats atractius.

 

Quan i on

El SENT-ME tindrà lloc entre el 7 i l’11 de juliol de 2025. Es desenvoluparà a la localitat alacantina de Cocentaina, Vila Comtal amb un ric patrimoni cultural i artístic, situada als peus del Parc Natural de la Serra de Mariola, a només 45 km de la mar Mediterrània.

Cocentaina reuneix totes les condicions per a convertir-se, durant uns dies, en un lloc de trobada: l’Auditori El Teular per a les classes i els assajos, el Palau Comtal del segle XVI, on es realitzaran alguns concerts, i una variada oferta hostalera i gastronòmica.

 

-PROPOSTA EDUCATIVA

2. Cursos d'especialització instrumental: violí, viola, violoncel, contrabaix, flauta i clarinet. (A partir de 10 anys, Grau Elemental i Grau Professional)

 

VIOLí: Elena Berenguer Doménech

Violinista llicenciada en el Conservatori Superior de Música “Salvador Seguí” de Castelló i post-grau en el Trinity College of Music de Londres en Violí i Música de Cambra. Màster en Investi-gación Musical per la Universitat de Múrcia i Màster d'Estètica i Creativitat Musical per la Universitat de València. Guanyadora del Cicle Jóvens Intèrprets d'Ibercaja i Becada per l'Insti-tuto Valencià de la Música. Es perfecciona amb S. Teslia, V. Vassilev, V. Manoogian, A. Detisov, V. Horta, entre altres. Es perfecciona també en Violí Barroc i es titulada en Viola i Trompa.

Convidada com a solista pel Patronat del Misteri d'Elx, per l'Auditori de la Medi-terrànea de La Nucia, Solista del Projecte de Música Modernista de l'Auditori de la Diputació d'Alacant (ADDA), Solista del Projecte ELXXI de música del segle XXI, ...

Participa assíduament amb orquestres com: Orquestra Municipal de València, Ensemble Casa Mediterrani, Orquestra Ciutat d'Orihuela, Orquestra Sinfònica de Castelló, Orquestra de Cambra del Palau de les Arts, Universal Symphony Orchestra, Orquestra Ciutat d´Elx,... Va ser part de la JONDE (Jove Orquestra Nacional d'Espanya), JONC (Jove Orquestra Nacional de Catalunya), Orchestre Français dones Jeunes (França), JOGV (Jove Orquestra Generalitat Valenciana), Orquesta Simfònica del Mediterrani, Orquestra d'Extremadura i Jeunesses Musicals World Or-chestra realitzant concerts als auditoris més importants de tot el món i sota la batuta d'importants directors com: M. Rostropovich, K. Penderecki, B. Schmid, C. Hogwood, F. Biondi, W. Weller, N. Dautricourt, Sr. Russell,...

Actualment realitza una gira de concerts amb el trio “Skuba Trio” violí, trompeta i piano. Toca el Violí Barroc amb l'Orquestra Barroca d'Alacant, on realitzen varis concier-tos i festivals en tota la comunitat valenciana.

Compromesa amb la música contemporània, estrena el Concert per a Violí i Banda Simfònica de E. Genoll dedicat a Elena Berenguer, on experimenta nous timbres i métri-cas, extremant la potencialitat sonora del violí en esta agrupació.

Natural de Callosa d´en Sarrià, Professora de Violí del Conservatori Professional de Música “Tenor Cortis” de Dénia.


VIOLA: Francisco Serra Martínez

Francisco Serra Martínez, natural de Villena (Alacant), comença els seus estudis de violí i viola a primerenca edat en el Conservatori Professional de la seua localitat, on finalitza els seus estudis de Vio-l'amb el Professor Arpad Barbarczy. Continua els seus estudis superiors de viola i música de cambra en el Conservatori Superior de Música ”Oscar Esplá” d'Alacant amb el professor Octavio de Juan Ayala, obtenint el Premi Extraordinari fi de carrera en l'especialitat de Música de Cáma-ra. Perfecciona els seus estudis amb els professors Liviu Stanese, Bretislav Novotniv i Cristian Euler.

En 1999 obté un accèssit en la modalitat de corda en el Concurs de Jóvens Intèrprets “Ru-perto Chapí” de Villena.

Ha sigut component de l'Orquestra de Jóvens de la Regió de Múrcia, Orquestra Simfònica de la Regió de Múrcia, Orquestra Simfònica d'Alacant i actualment és viola solista de l'Orquestra Simfònica Ciutat d´Elx i de l'Ensemble Casa Mediterranio.

Des de 2003 és professor de viola per oposició en el Conservatori Professional de música de Ville-na i Escola Municipal de Caudete (Albacete), de l'orquestra simfònica de la qual és director fundador.

La seua vocació pedagògica li ha portat a formar a generacions senceres de violistas a Alacant i Albacete, creant una metodologia pròpia d'ensenyança de l'instrument que li ha portat a ser sol·licitat per la reconeguda editorial Nova Carisch España - Real Musical per a ser l'autor per encàrrec del mètode “La Viola”, presentat en 2013, el segon volum del qual va ser presentat en 2014, en la Col·lecció “Primers Passos”.

Des de 2014 és director titular de la Jove Orquestra de la Universitat "Miguel Hernández" de Elx.

 

VIOLONCEL: Verónica Rubio Gómez

Nascuda a Alacant, comença els seus estudis de violoncel en el conservatori professional de músi-ca “Guitarrista José Tomàs” d'Alacant, on cursa fins a grau mitjà obtenint altes qualifica-ciones. L'any 2007 finalitza els estudis de violoncel de grau superior amb el professor Fran-cisco Pastor en el Conservatori Superior de Música “Óscar Esplá” d'Alacant amb la qualificació d'excel·lent. Posteriorment realitza el Màster d'Investigació i Interpretació de la VIU (Universitat Internacional Valenciana) Ha impartit classes amb professors reconeguts com Aldo Matas, Salvador Escrig, Ángel Luís Quintana, Professor Novotny, Christian Euler, Francisco Pastor, Jean Mari Gamard, Maria de Macedo, María Casado, Mariano García i Lluís Claret.

Ha format part de distingides orquestres com: l'Orquestra Simfònica d'Alacant, Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant, Orquestra Simfònica de Múrcia, Orquestra Simfònica d'Elx, Orquestra del Teatre Chapí de Villena, The World Orchestra, Orquestra Nacional d'Alger, ADDA Simfònica i Ensemble Mediterrani. Ha actuat com a solista amb l'Orquestra Simfònica de Sant Vicent, Orquestra Pro-música i Orquestra del conservatori professional “Guitarrista José To-més” d'Alacant. A més participa en agrupacions cambrístiques com el quartet Napolità, quartet Mulieris, quartet Esplá, duo Híspalis de guitarra i violoncello i com a solista de violonce-llo. Ha realitzat diferents cursos de perfeccionament instrumental com a assistent de Lluís Cla-ret en el Curs Internacional de Música de Benidorm i com a professora en el curs MUSA d'Altea i SENT-ME De Cocentaina.

Ha participat en la gravació de bandes sonores de destacades pel·lícules en l'àmbit nacional, ha posat música a curts d'animació, alhora que ha realitzat concerts en directe amb dones-tacados cantants espanyols com: Serrat, Soraya, Manu Tenorio, Passió Vega, Estrella Morente, Verónica Romero, Lucía González, Chaito...entre altres i ha contribuït en la gravació de discos amb la Il·licitana Lucía González, Second, El Nassim i The Bort’s Band.

En l'actualitat compagina la seua faceta interpretativa amb la docència, sent professora de violonce-llo i violoncello Suzuki en diferents escoles i conservatoris alhora que realitza la seua labor com a mestra de música per a la Conselleria d’Educació.


FLAUTA: Isabel Carrasco

Isabel María Carrasco comença els estudis de flauta travessera a l'Escola de Música i Dansa de Caudete i en el Conservatori Professional d'Almansa. Continua amb les Ensenyances Superiors en el Conservatori Superior de Música “Joaquín Rodrigo” de València sota la tutela de Mª Dolores Tomás, Carolina Lluch i Magdalena Martínez. Obté un Màster en Investigació Musical en la UNIR i, en l'actualitat, està realitzant el Màster de Professorat.

La seua experiència orquestral comença com a intèrpret en nombroses jóvens orquestres. De manera professional forma part de l'Orquestra de la Comunitat Valenciana (Els Arts de València), l'Orquestra Simfònica d'Euskadi i l'Orquestra Simfònica del Principat d'Astúries. En este moment, és col·laboradora de l'Orquestra de la Comunitat de Madrid, Orquestra Simfònica de Navarra, Orquestra Simfònica de les illes Balears, Orquestra Simfònica d'Elx, entre altres.

A més, ha tocat de solista amb l'Orquestra de València i ha sigut guanyadora de concursos com l'II Concurs per a Jóvens Intèrprets “Ciutat Las Palmas de Gran Canaria”.

Ha sigut professora en els conservatoris de Toledo, Puertollano i Ciudad Real i, en el moment actual, és professora de flauta travessera en el Conservatori “Jerònim Meseguer” d'Almansa. També ha sigut professora de vent fusta en la Jove Orquestra de la Comunitat de Madrid.

CLARINET: Gracia Ortega

Actualment residint a Hèlsinki, Gràcia va començar la seua trajectòria a Caudete, a la “Escola Municipal de Música i Dansa”. Va començar a tocar el clarinet a l'edat de set anys gràcies a la influència i l'amor per la música que hi havia en alguns membres de la seua família que tocaven en la banda.

Va començar els seus estudis musicals a la “Escola Municipal de Música i Dansa” de Caudete passant per el “Conservatori Professional de Música Jerónimo Messenger” a Almansa. Es va graduar dels seus estudis superiors en 2019 en el Conservatori Superior de Música de Castella-la Manxa amb els professors Venancio Rius i Efrén Ramos. En 2019 va començar estudis de màster en interpretació musical amb el professor Bjørn Nymann en l'Acadèmia de Música Noruega a Oslo els quals va finalitzar en 2021. Ha sigut membre de la Jove Orquestra de Noruega durant els estius de 2020 i 2022 i de l'Acadèmia d'òpera de Bergen en l'estiu de 2021. Actualment residix a Hèlsinki on és alumna de màster en la classe del professor Harri Mäki.

Des de 2019 i fins a l'actualitat ha residit a Oslo i Hèlsinki on ha tingut l'oportunitat de treballar com a músic de càmera en diferents agrupacions de les quals cal ressaltar la participació en la gravació del disc “I wish I were water” escrit pel compositor Mirsaeed Hosseiny Pahanh a Oslo al setembre de 2022. També ha tingut l'oportunitat col·laborar amb Oslo Philharmonic, l'orquestra de la ràdio Noruega, Tapiola Sinfonietta, Jyvaskylä Sinfonia a Finlàndia i amb l'Orquestra Nacional d'Espanya. Va ser finalista en diferents competicions a nivell nacional com a “Joventuts musicals d'Espanya”, “Intercentres Melòmans” i a Noruega en el Concurs de Jóvens intèrprets de la Jove Orquestra de Noruega.


ORQUESTRA: Ignacio García-Vidal

Des del seu debut professional amb 24 anys al capdavant de l'Orquestra Filharmònica de Montevideo (l'Uruguai), Ignacio García-Vidal s'ha posicionat com un mestre d'enorme personalitat al capdavant d'importants orquestres en rellevants teatres del món com el Teatre Real de Madrid, el Teatre Colón de Buenos Aires, el Theatro Muniçipal do Va riure de Janeiro, el Teatre Nacional Sucre de Quito, el Teatre Solís de Montevideo o el Théâtre National d'Alger. La seua intensa activitat li ha portat a dirigir les principals orquestres espanyoles com l'Orquestra Simfònica i Cor de Ràdio Televisió Espanyola, Orquestra de la Comunitat Valenciana (Palau de les Arts) i simfòniques de Bilbao, Tenerife, Navarra, Principat d'Astúries, ADDA d'Alacant o Granada. També ha dirigit les argentines Orquestra Simfònica Nacional Argentina, Orquestra Filharmònica del Teatre Colón de Buenos Aires, Orquestres Simfòniques de Salta, Córdoba, Rosario, Santa Fe, Mar del Plata, Tucumán i les brasileres Orquestra Sinfônica Brasileira i Orquestra Sinfônica do Theatro Nacional Claudio Santoro de Brasília, a més de l'Orchestre Symphonique National Algerienne (Algèria), Orquestra de la Ràdio Nacional de Kíev (Ucraïna) i les Filharmòniques de Würzburg a Alemanya, Montevideo a l'Uruguai i Quito a l'Equador, entre altres.

Ignacio García-Vidal es va formar en la tradició humanista de la Universitat de Salamanca on va obtindre dos llicenciatures: és Llicenciat en Musicologia (Universitat de Salamanca) i Llicenciat en Ciències de la Comunicació (Universitat Pontifica de Salamanca). Posteriorment va obtindre el seu títol de Doctor "Cum laude" (PhD) en Didàctica de la Direcció Musical. Es va formar en Direcció d'Orquestra principalment a Espanya i Rússia.

HORARI GENERAL SENT-ME COCENTAINA 2025

DILLUNS 7

DIMARTS 8

DIMECRES 9

DIJOUS 10

DIVENDRES 11

11:00h a 13:00h

Recepció, aplegada alberg

9:00h a 13h Classes

9:30 a 13:30h
SENTMET

9:00h a 13h Classes

9:30 a 13:30h

SENTMET

9:00h a 13h Classes

9:30 a 13:30h
SENTMET

9:00h a 13h Classes

9:30 a 13:30h
SENTMET

13h a 17h dinar

13h a 17h dinar

13h a 17h dinar

13h a 17h dinar

13h a 17:30h dinar i recollida alberg

 

17h a 19:30h Benvinguda i classes

 

17h a 19:30h Orquestra

17h a 19:30h Orquestra

17h a 19:30h Orquestra

18h a 19:30h Assaig General

19:30h a 22h sopar

19:30h a 22h sopar

19:30h a 22h sopar

19:30h a 22h sopar

 

22h Concert inaugural

22h Concert

22h Concert en familia

22h Concert

 

20h Concert clausura:
ORQUESTRA SENT-ME I SENT-MET

 


3. Formació complementaria: improvisació, educació postural, tonificació, relaxació en escena.

La proposta educativa de SENT-EM COCENTAINA està basada a oferir a l'alumnat un espai d'estudi i millora d'interpretació en el seu instrument. Però la formació integral del músic va més enllà de les classes de tècnica individual i col·lectiva. Els professors i professores de SENT-EM COCENTAINA, posseïdors d'una àmplia experiència educativa i artística, a més de l'especialització en diferents mètodes d'ensenyança com a Mètode Suzuki, complementen les classes instrumentals amb formació complementària imprescindible per als jóvens músics. Este complement, que es desenrotllarà durant els matins i les vesprades, comprén educació postural, tonificació, com estar relaxats en l'escenari, com és l'actitud que ha de tindre's en el treball orquestral per a beneficiar al grup, improvisació musical sense partitures i música de cambra.

4. Formació Orquestral

El director artístic de SENT-EM COCENTAINA, Ignacio García-Vidal, director d'orquestra d'una amplíssima carrera tant artística com pedagògica nacional i internacional, serà l'encarregat de dirigir l'Orquestra del SENT-EM, una agrupació simfònica formada per tots els alumnes i alumnes de les especialitats instrumentals. Independentment del nivell de cada músic, el treball en l'Orquestra apuntala valors de summa importància per a tot ésser humà en la seua fase formativa, valors com la importància de l'escolta, el respecte a l'altre, el treball en equip o la col·laboració per a superar les dificultats.
 

5. Grups de Música de Cambra

Dins de la jornada lectiva dels alumnes i alumnes de formació instrumental es treballarà en diferents formats cambrístics (duos, trios, quartets, quintets, xicotets ensembles,…). Considerem que la música de cambra ajuda el jove músic a potenciar l'escolta en el seu format més exacte, a més d'ajudar-lo a assumir un rol diferent que el que requerix el treball orquestral. En la mesura que siga possible es proposaran audicions perquè el treball realitzat en Música de Cambra puga visibilitzar-se i gaudir-se.
 

6. Encontre pre-concert

Alguns dels concerts oferits en el programa de SENT-EM COCENTAINA comptaran amb una activitat de preparació prèvia, gràcies a la generositat dels artistes, que volen contribuir a l'esperit divulgatiu i educatiu de SENT-EM. Es desenrotllarà en el Centre Cultural El Teular una trobada amb els artistes que explicaran i prepararan els concerts, en una activitat dinàmica i pròxima adaptada per a persones de totes les edats.
 

7. Asistència a concerts

La formació d'un músic requerix l'escolta de música en directe. Des de SENT-EM COCENTAI-NA incloem com a part formativa dels nostres alumnes i alumnes l'assistència a tots els amb-certs de la nostra programació, donant l'oportunitat als estudiants d'escoltar a importen-tes orquestres, directors i solistes en directe. Esta activitat estimula l'exercici de l'escolta i la capacitat de valoració crítica. Cada matí en començar la jornada, en l'Assemblea, es co-menta el concert que s'ha vist la nit anterior, de manera que s'afavorix el diàleg i l'en-cuentro posant en valor un espai de conversa sobre alguna cosa que tots gaudim.

 

HORARIS ESPECIALITATS INSTRUMENTALS

DILLUNS 7

DIMARTS 8

DIMECRES 9

DIJOUS 10

DIVENDRES 11

 

9h a 10h Assemblea. Calfament, posada a to

9h a 10h Assemblea. Calfament, posada a to

9h a 10h Assemblea. Calfament, posada a to

9h a 10h Assemblea. Calfament, posada a to

11h a 13h

Recepció Alberg

10h a 13h

Classes individuals i col·lectives d'instrument

10h a 13h

Classes individuals i col·lectives d'instrument

10h a 13h

Classes individuals i col·lectives d'instrument

10h a 13h

Classes individuals i col·lectives d'instrument

13h a 17h dinar i descans

13h a 17h dinar i descans

13h a 17h dinar i descans

13h a 17h dinar i descans

13h a 17:30h dinar i deixar Alberg

17h a 19:30h Benvinguda i classes

17h a 19:30h Orquestra

17h a 19:30h Orquestra

17h a 19:30h Orquestra

18h a 19:30h Assaig General

19:30h a 22h sopar

19:30h a 22h sopar

19:30h a 22h sopar

19:30h a 22h sopar

 

22h concert

22h concert

22h concert

22h concert

20h Concert cloenda
ORQUESTRA SENT-ME I SENT-MET

 

 

Compartir: